HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Monday, June 18, 2012

nationwide yang malang.






Malang hihi memang malangla pekerja nationwide yang keje sabtu haritu especially yang keje angkat phone kan.
Tak pasal je kena bahana hangen topan ribut petir.


Aku biasanya kalau customer order barang sikit je kuantiti dia aku pakai pos laju.
Barang memang cepat sampai.
Customer pon hepi. Aku lagila hepi. Sebab bila derang hepi nanti misti la derang nak beli lagi ngan aku.
Tapi kalau banyak (berat) aku pakai nation wide sebab murah sikit kos penghantaran dia.
Kesian dengan customer kalau kena cas kos pos mahal sangat.


Nationwide ni ok.
Salu 1-2 hari mesti customer aku dapat dah barang derang.
Aku pernah hantar sampai kunak (sabah) pon sampai cepat.




Cuma haritu dengan nationwide penang terada masalah sikit.
Aku pos barang hari rabu dari johor.
Sepatutnya barang tu hari khamis atau paling lewat jumaatlah sampai.
Tapi jumaat tak sampai jugak.
Customer aku dah risau.
Aku lagila risau.
Gila ko tak risau.
Orang dah bayar ofkosla aku kena make sure barang tu dia dapat.
Tapi aku lupa plak, dalam term&condition padahal aku dah letak syarat barang sampai 3 hari bekerja.


Bila aku carik-carik info, katanya khamis lagi barang tu dah sampai kat kawasan rumah customer aku.
Customer aku tu duk rumah flet, tingkat 2.
Memang dah tulis dalam alamat ada tingkat 2.
Tapi yang bestnya, tukang hantar barang tu tak naik tingkat 2.
Pegi hantar kat tingkat bawah yang merupakan opis.
Memangla customer aku takda kat situ.
Tengah tercongok nunggu barang dia kat rumah.
Lepas tu tukang hantar tu takda pulak inisiatif nak call ke hape.
No telepon tulis untuk apa agaknya tah.
Alasan tak call, sebab dah jumpa rumah customer yang tak ada.
Suka hati ko je kan.


Aku bersabo jela tunggu hari sabtu nak call nation wide.
Yang bagusnya nation wide ni hari sabtu pon derang still buat penghantaran.
Pos laju tak.
Call nation wide johor, asyik suruh aku tunggu diaorang call back.
Tak call back pon, bila aku call lagi dia cakap ofis nation wide penang asyik engage.
Haih. Malas nak tunggu aku call sendiri nation wide penang.
Dah rezeki aku sekali dail terus dapat.
Orang sana cakap barang tu dah keluar hari jumaat. Mungkin sampai harini (sabtu) dalam kul 1 gitu.
Haih.


Kul 1 tepat customer aku cakap barang tu still tak sampai.
Aku bagi chance 10 minit baru nak call nationwide lagi.
Memang kemarahan aku dah tarap impak maksima dah ni.
Aku call nationwide penang dah takda orang angkat. Dah balik la. Sabtu kan half day.
Call nation wide johor alhamdulillah ada mamat yang malang angkat.
Hah. Memang malangla nasib ko kan.
Aku ni dahla tengah membara pasal barang tak sampai dia plak boleh cakap dia dah nak balik dan tak tau apa-apa.
Ha memang nak carik nahas.
Aku boleh terima dia tak tau apa-apa sebab apala yang dia tau selain angkat phone kan.
Tapi yang buat aku meletop terus bila dia cakap dia dah nak balik.
Aku pedulik hape ko nak balik jumpa awek ke mak suruh beli sardin ke hape.
Kalau ko rasa ko dah tamat waktu keje apesal ko angkat talipon tu ekk.
Sekadar nak bagitau aku yang ko nak balik?
Ada aku kesah ke ko nak balik ke jadik apam balik ke?
Aku cuma kesahkan customer aku je.


Mujur barang tu sampai jugak hari sabtu.
Lega aku.
Bila customer aku tanya nape lambat, pekerja tu cakap hari jumaat dia jalan bayan lepas je hari sabtu baru masuk penang.
Aduhaiii.


Takpala nation wide, next time call la penerima barang. Jangan buat andaian sendiri yang anda dah jumpa alamat yang betul.
Kan dah tak pasal-pasal aku jadik hulk.
Musnah kejelitaan tauuu.


Nak masak jap. Petang karang baru tengok korang buat apa ngehngeh. 

41 comments

June 18, 2012 at 11:04 AM

mmg tak sng duduk di buatnya bila brg cust tak sampai kan...huhuhu

June 18, 2012 at 11:11 AM

belum penah terima barnag pakai nationwide..bagus jugak erk kalau segalanya cepat..kalahla pos laju..pos laju kadang2 pun mengong!!

Anonymous
June 18, 2012 at 11:18 AM

hehehe. aku selalu pakai yang gabak macam maskargo..

June 18, 2012 at 11:42 AM

tapi cik betty kalau marah jadik hulk pun takkan hilang kejelitaan tuu...hihihi~

June 18, 2012 at 11:50 AM

Eh? Yeke Rina? Sy mmg takde isu dgn Nationwide. So far, diorang ok ngan sy. Tp sy cukup hangin dgn Skynet! Yg tu mmg spesis lgsg tak ley pakai! Lagi jahanam! Arghhh! Tarik rambut sendiri eh tak...budak despatch tu!

Selalu klu jdk kes mcm nie, mst takde budak despatch. Ade budak kena cover tmpt yg takde rider. Tu yg susah tu.

June 18, 2012 at 12:15 PM

hmmm .. kurang inisiatif la pekerja Nationwide tu.

June 18, 2012 at 12:52 PM

amboi pekerja cemerlang tu kemain lagi menjawab. hahahaha. yg tu pulak cemerlang sebab malas nak ketik nombor telefon ye.

June 18, 2012 at 1:07 PM

hahaha.. amek ko bile ibu jelita mengamok... seb bek x fly tros g penang jmpe mamat nation wide tu ek.. hahaha

June 18, 2012 at 1:52 PM

cam comey je time mengamuk ye..heheheh

June 18, 2012 at 2:16 PM

@pok amai-amai

mmg ok nationwide ni..tip top cuma sekali tu jela sampai 3 hari sbb pekerja tu x call customer sy..kalau dia call misti takda isu dahh


skynet ni mmg sy pernah dgr service derang yg hampeh!

June 18, 2012 at 2:20 PM

mcm2 hal yer rina.. bila ada masalah yg mcm ni, nak control ayu pun takde masa.. terasa nak mengamuk aje..

June 18, 2012 at 2:40 PM

rina..saba jelah..ni dugaan bizwoman berjaya nih..memang camtulh..huhu..

June 18, 2012 at 3:11 PM

yg slalu problem skynet kan.ratu pun tak pernah try lg kalau pos2 makanan ni.slalu pos brg je.tu pun gi citylink sbb dekat kat sini.tp citylink takde utk pos2 makanan.poslaju pun kata dulu takble pos makanan tp tgk org lain pos kek ble je...

June 18, 2012 at 3:17 PM

@ratu siput

tgk jenis kek kot ratu..kalau yg jenis tahan lama dan x mudah pecah mcm kek buah tu ok kot

June 18, 2012 at 3:18 PM

farah tak pernah cuba guna cara ni.. selalu pos laju je kak.

June 18, 2012 at 3:37 PM

saya pula ada kes dengan pos laju...memang jadi hulk bila kol pej.pos kg..kata dah hantar tapi tak terima barang..hurm..malas nak bising2 redhakan jela.

June 18, 2012 at 3:41 PM

Alhamdullillah nasib baik sampai kan..kat customer.. kalau sure hangin ler satu badan..

June 18, 2012 at 3:44 PM

nationwide penang la bermasalah kan..?

kt tempat kerja saya...guna khidmat nationwide juga...buat masa ni tak ada masalah..puas hati dgn service dieorang... :)

June 18, 2012 at 3:49 PM

ya allah dikk
terkekek akk gelak koo dik
ayat koo , mencuit hatikuuu
ekekek ayat2 tuu x nampak cam marah punnn muahhaha

haa nasib malanglahh budak tuu kan , kira makan apam balik lahh lepas tuu ekek ;)

Anonymous
June 18, 2012 at 3:56 PM

it's happen kadang2 tu

June 18, 2012 at 4:05 PM

huhu..resah gelisah kan kalo barang customer lmbat smpai. camtu la linda rase. huuu..dengan natiomwide gak. Tapi tak sempat jadi hulk cam akk lagi la.hehehe

June 18, 2012 at 5:35 PM

hai cik betty,,juz nak share pengalaman saya dgn nationwide alor star..yg lain2 cwgn tu saya x tahulah..mgkin ok kot.

nationwide cwgn alor star mmg agak lembab services dorang..supplier saya selalu guna services ntion wide utk antar brg dkt saya.
Bila brg smpi di cwgn alor star, dorang akn kol tanya saya nk pi amik ke nak suruh dorang antaq..
Geram jgk, dah cas sekali kos penghantaran lagi mau tanya lagi. Dorang ckp kalo dtg amik seniri, cepat dpt brg..kalo nak dorang antar x tentu lagi akn sempat antar ke x hari tu..

Dah 3 kali dorang wat camtu,lastly baru2 ni hubby saya gi mengamuk kat pejabat dorang..ermm padan muka..hehe

Saya mmg guna services poslaju jer utk antar brg2 kat customer saya..cepat & puas ati walaupun cas dorang mahai sket..

June 18, 2012 at 7:51 PM

X pernah dgr pn nationwide ni kak :)

Teringin nk tgk muka akak jd hulk,comelnyer :)

June 18, 2012 at 8:04 PM

dah nak hujung entry nih tergelak pulak den...hehe

biaso la courier2 service nih...tak kiro la gdex or nationwide..pasti kadang2 tuh menimbulkan masalah...

harap dorang baco entry nih dan take note !!

June 18, 2012 at 11:03 PM

Hah tu dia... Awek cun dah marah...
Nur selalu naik hantu bila budak2 kat sek buat hal... Jadi "hulk" memanjang... hehehe..

Tak pernah guna khidmat Nationwide.. so no comment.. Patutnya memanglah dia call customer. Pengajaran untuk mereka.

June 19, 2012 at 12:25 AM

takpe la jd the hulk kejap .. kalo dh jd the hulk tu , akak upload la pic .. nak jgk tgk hulk jelita. hahaha

Anonymous
June 19, 2012 at 5:18 AM

kurang gemar dgn nationwide sebab lambattttttt sangat, poslaju lg cepat, tapi poslaju suka buat pecah brg org tau

lg lah hangen,tak tau pulak nationwide parcel murah

June 19, 2012 at 8:56 AM

Courier service kadang memang bermasalah tapi kakak rasalah selama kakak guan DHL macam ok aje... pos laju kakak tak pernah mencuba.

Lega barang dah sampai.

June 19, 2012 at 10:35 AM

@wanie amerie

ooo kat alor setar mcm itu pulak ya servisnya..tula memula sy rs bersalah buat entri marah nation wide ni memandangkan br sekali tu diaorang buat spoil tp kalau dah org lain ada masalah juga jd nation wide kena amik tindakan la kan..


mgkin sesetengah cawangan yg bermasalah tp jgn sbb nila setitik rosak susu sebelanga kan?

June 19, 2012 at 6:37 PM

hehehee
kesian mamat tu. tak pasal2 dapat free je. :D

June 19, 2012 at 7:55 PM

apa lagi buat aduan lah. hahaha

June 19, 2012 at 10:03 PM

pernah pakai nationwide...barang tak sampai. sejak tu serik dah. tapi taktahu la kalau cawangan lain.ok kot.skang saya pakai poslaju je...

June 20, 2012 at 12:26 AM

heheh..chii rasa bukan rina je angin..chii pun akan rasa perkara yg sama gak...wat kje mcm tu..kita da byr servis..patutnya kena wat betul2 la..krg kalau hilang..haishh...

ehehe..kesian plak kat mamat yg kat johor tu..x pasal2 kena marah..tp padan muka kan..da tau nak blk.wat pe angkat..cabut je la :p/.mmg rezeki dia dpt 'hadiah' dari rina..ekekek

June 20, 2012 at 3:15 PM

company lama sy penah amik servis dia tp dah terminated sb diorang penah buat brg pecah....siap bos diorg dtg opis mintak maaf lagi....

tp, tiada maaf bagimu....haha...

June 20, 2012 at 7:09 PM

huhu..paling kurang pon..dia kena inform kat penerima brg tu y brg tu htr kat pjbt bawah.. mesti ada no hp kat situ kan...

June 21, 2012 at 9:45 AM

As salam Rina,

Marah2 jelita gitu! Maaainnntaiiin... cair makeup nnt... jajajaja (in spanish means hahahaha) gurau2* :)))

Pernah jg guna service nationwide dulu dan biasanya charge dia agak mahal sikit compared dgn courier service yg lain... But (dulu) service dia mmg tiptop! Tak tahulah skrg... agaknye nasib tak baik lah tu nak terkena :))

Yg penting brg dah smp dgn selamat... customer pun rsnye phm situasi kan... janji dah settle...mmg malanglah pekerja tu ek... :)))

June 21, 2012 at 3:57 PM

memang akan jadi hangin satu badan laa kan kalau kita dah bayar tapi bagi perkhidmatan yangtak berkualiti..nasib barang tu tak hilang kan..apa pun salam kenal dan saya follow sini yer kak..xmo marah2 nanti tak comeiiii dah huhuhu

June 21, 2012 at 5:15 PM

Tergelak kak Nurul baca bila Cik Betty marahkan mamat yg angkat tefon tu tau nak blk kenapa angkat tefon.....

Cik Betty jadi hulk tp tetap cantik,huhuhu.......

June 22, 2012 at 12:15 AM

wah kk rina mengamok.. kalau aku pekerja tu, aku terus masukkan tepon aku dalam air.. aku dpt bayngkan kak rina membebel..diva mengamok siot!! hahahaha

betul la, barang costumer kena la jaga..

hantar sampai kunak? wah dekat dekat dah dgn kmpung aku kat lahad datu hehehe

June 26, 2012 at 5:10 PM

Kalau barang sampai kat customer baru kita senang hatikan...Al-hamdullilah...nasib baik sampai...kalau tak mesti cik betty susah hati..

January 26, 2016 at 3:10 PM

Nationwide mme ator dpn pintu koe? Pertama kali guna..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal