HOME   SIHAT & CANTIK   BLOG KAWAN MAYA   AWARD
                                                                                             

Friday, July 6, 2012

adegan yang tidak ingin dilihat.






Cerita 1 : Pakai tudung tapi pakai seluar pendek


Tiap-tiap pagi saya memang temankan risya pegi sekolah.
Walaupun si papa yang drive saya dok belakang saje.
Misti korang tertanya-tanya kenapa saya nak kena hantar risya sekali.
Semuanya sebab masa mula-mula sekolah dulu risya suka nangis.
Papa dia malas nak handle jadi angkut saya sekali.
Misti korang heran juga kenapa bukan saya jer hantar.
Sebabnya saya malas nak drive hihi.
Walaupon risya dah ok dah sekolah tapi saya tetap temankan untuk menolong dia naik tangga sambil mengangkat beg sekolah dia yang berat isi batu ke hape saya tak taulah.
Tangga sekolah dia tu tinggiii sangat.
Kesian saya tengok dia nak panjat tangga sambil angkat beg berat jadi sebagai ibu mithali saya lah angkat beg dia.
Sekarang saya tau dah kenapa saya tak gemok-gemok.


Oh ya. Berbalik kepada tajuk.
Pagi tadi masa nak hantar risya baru saya perasan semua seluar pakai rumah saya basah.
Dah beberapa hari hujannn jer kat sini.
Lastly, saya capai jer seluar bermuda.
Dah tu jer yang ada.
Pastu pakai tudung.
Pastu naik kereta.
Tapi harini saya tak turun arr dari kereta huhu.
Korang jangan amalkan ehh.
Pakai tudung dengan seluar pendek sama pelik dengan pakai tudung tapi pakai baju lengan pendek, kan?

-------------------------------------------------------------

Cerita 2 : Shave bulu keti** semua orang tau


Pagi tadi masa hantar risya buka radio hotfm.
Kebetulan tengah segmen panggilan hangit.
AG (deejay hotfm) call satu mamat ni nama Azhar.
Azhar ni ada sakit bisul dekat keti**.
AG telah menyamar sebagi doktor.
Kenapa Azhar ni percaya idokler saya tau.
Mungkin dia lurus dan jujur orangnya hehe.
Dokter menyamar ni cakap bisul tu berpunca dari bulu keti** yang ada kuman.
Jadi nak ubat kena shave itu bulu.
Siap dokter menyamar suruh shave dekat dengan telefon dikhuatiri Azhar menipu (tak shave).
Ada dengarlah bunyi sreh sreh kat radio.
Saya dah sakit perut nak gelak. Tahan jer sebab karang ketawa tak dengar pulak situasi tersebut.
Dah siap Azhar tanya kat dokter. ada tak dengar bunyi? Kahkahkah.
Lepas tu dokter suruh Azhar shave sebelah lagi sebab takut kuman merebak katanya.
Azhar dah mula konpius tapi dia buat jugakkk.
kahkahkahkah.
Kesian Azhar.
Sapelah kawan yang pedajal bagi nombor dia kat hotfm tu ehh.
Kalau sayalah, dah putus kawan dah.
Saya ingat Azhar mistilah ngamuk.
Tapi dia ketawa jer.



Sekianlah sahaja.


37 comments

July 6, 2012 at 10:18 AM

Habis Rina turun juga ke hantar beg sekolah tu ye... kalau kakak meman tak sanggup hihi..

Ahar tu jenis lurus bendul. Mesti dia menyesal malu tak sudah:)

July 6, 2012 at 10:20 AM

rajin akak ye, bawakkn beg sekolah risya. Semoga risya menjadi ank yg baik..:)

Kahkahkah..kelakar gile azhar tu. adoii, ruginye tak dengar hot fm pagi tadi

July 6, 2012 at 10:21 AM

@Kakzakie

akakkkk mistilah x turunn hihi

July 6, 2012 at 10:21 AM

bleh dpt anugerah mama mithali ni!

azhar tu mmg da tau kot...

July 6, 2012 at 10:23 AM

@KhaiRin : anies

dah tau takkan dia sanggup malukan diri sendiri kikiki

Anonymous
July 6, 2012 at 10:31 AM

kalau saya, tak hingin buat mcm azhar tu buat

mesti comel kan rina pagi tadi hehehe

July 6, 2012 at 10:50 AM

dgr jugak pg tadi panggilan hangit tu..mmg kelakar,suami yg payah nak senyum kalu tgk citer lucu pun tersengih2..hehe

July 6, 2012 at 10:52 AM

kalau rina turun..pasti bunyi hon..ngeh3c..

July 6, 2012 at 11:34 AM

setakat ni sy x penah buat perangai mcm cerita 1...kekeke...

kelakar tul...nape la si azhar tu lurus bendul sgt....

July 6, 2012 at 11:41 AM

cerita no. 1 tu paling kelakar. Cik Betty @ Rina, sori eh ,,, lama KC tak jln2 ke sini. baru harini ada peluang, dik.

July 6, 2012 at 11:48 AM

saya dengar jugak panggilan hangit tu, walaupun sikit je saya dengar, tapi memang kelakar la..

July 6, 2012 at 11:52 AM

ISh...luruih nye da azhar tu? Siap shave kat tepi tepon? Apekah???

July 6, 2012 at 12:03 PM

memang betul2 ibu mithali..tahniah..

July 6, 2012 at 12:03 PM

salam..

cerita 1..ops..memang sangat kelakar..tutup yg atas tapi bawah terbuka..hehe..saya pernah la pakai seluar buruk gile..tapi tudung punyalah vogue..langsung tak mau turun keta..

July 6, 2012 at 12:17 PM

KAH KAH KAH. Lawak Hokey.
cukup tak berkenan dengan mereka yg pakai cenggitu. macam dot-dot-dot? haha

July 6, 2012 at 12:21 PM

owhh... akak seksi!

Anonymous
July 6, 2012 at 12:38 PM

salam kenal...=P

kekadang memang tak perasan diri sendiri dah terkena...hihi

July 6, 2012 at 1:21 PM

kalau trun gak dari kereta ntah apa org kata lagi menambah dosa.. ;)

Azhar tu memang lurus betuller.. hikhikhik..

July 6, 2012 at 2:24 PM

Tersenyum sendiri lepas baca cerita Azhar tu.. :D

July 6, 2012 at 3:29 PM

sha slalunye if suar pakai umah takde rembat je jubah...mmg dah tersedia jubah utk dipakai if ER....bleh je sarung atas bj tidur....hehehe....kes pekena org ni mmg kadang2 lawak & kdg2 irritating...but most of d time enjoyla...hehehe

July 6, 2012 at 3:57 PM

he..he.. orang nampak yg atas aje.. yg bawah tak kan rina.. so kita pandai2lah cover.. kdg2 rasam tak smp hati bila dgr panggilan hanggit.. huhu..

July 6, 2012 at 5:11 PM

rajin sangat ibu sorang ni kendong beg anak dia..hehehe

July 6, 2012 at 11:20 PM

haa yeke ada prank pasal shave tu ?? haha. alaa terlepas! kalau tak mesti sy dah gelak gila2 punya.haha

July 7, 2012 at 12:50 AM

rajinnya awak ya hari2 hantar anak ke sekolah, saya hantar sampai kat pagar rumah je cukup kalau ikut sekali nanti kena double bayar transport kik.kik.kik
siannya yang kena panggilan hangit tu kan satu dunia tau tak baik tau kawan dia tu.

July 7, 2012 at 1:53 PM

As salam Rina,

Entry ni buat ketiak saya sgt2 geli! hak2... Zahar tu sgt lurus & baik orgnye...I guess ;))

July 7, 2012 at 4:43 PM

Saya nak bagi tau ni yg saya dah terror drive *angkat angkat kening* wakakaka

Oh btw saya takde bulu ketiak. Kalau die tumbuh pon ade lah dua tiga helai. Huhuhu

July 7, 2012 at 7:18 PM

hadoi pecah perut den baco pasal ketiak tuh...muahaha

July 8, 2012 at 2:29 AM

kakak , crite yg azhar tu klakar ok. sy nk share dgn kwan.

July 9, 2012 at 1:53 AM

Hehe.Ketiak oo ketiak..

July 9, 2012 at 1:09 PM

jap jap..chii tgh imagine rina pakai tudung dan berseluar bermuda..ehehhe :p

ishk..mcm ape je panggilan hangit tu..ntah apa2 je ..nasib baik la nama sebenar dorang sensored..kalo x..sure malu kan

July 10, 2012 at 10:04 PM

salam kenal..I follow....

July 11, 2012 at 10:09 AM

hahahahhaha super cool sporting la dia tu :)

July 11, 2012 at 1:03 PM

hihihi lawaklah yg bab hot fm tue..Cik rose tak pernah buat pakai tudung seluar pendek,,,habis tue siapa yg angkat beg risya hari tue?papanya..

July 11, 2012 at 3:53 PM

pakai tudung dgn seluar tido bunga2 tu pernah lah kak. tapi kite dok dalam kereta je la. hehe

haha. kesian azhar. mesti sepanjang hari tu dia tersengih je dpat panggilan hangit. :D

July 11, 2012 at 9:10 PM

ah budak skrng gi sekolah bag berat mcam bawak batu bata gi sekolah.. ksihan gak tngok..

ok la kak rina.. mmng padan la tak gemok gemok.. so admit kurus la ni hahahaahahahha

July 12, 2012 at 1:24 PM

@siti kektus

oh? akak mmg selalu pakai suar tido gitu ms hantar risya ekeke

July 12, 2012 at 1:39 PM

@J.Syazwana

ewahhh..akak pon tere drive tauu tp takat rumah - sekolah je muahahaha


x syok takda bulu ketiak..hilang satu nikmat (masa cabut) ekekeke

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright of cikbetty.blogspot.com.All Right Reserved. Template Edited By Syazwana Jamal